ketika tau hamil


Assalamualaikum. 

 Cenggini nk test urien hamil ke tak. ^^


Seperti entry sebelum ni aku ada cakap pasal kelahiran baby comel hasil perkahwinan kami selama 2 tahun. tapi, tak nak cerita pasal tu dulu. nak cerita benda 'happy' ni dulu. ^^

Alhamdulillah after anniversary 2011 aku disahkan hamil. Aku chek sendiri je pakai urine test. Tapi anniversary aku bln 1. Aku dpt tau bulan 3. 22/3/2011. So dua bulan aku tak datang bulan. So aku rasa waktu tu baby da ada dalam perut. Tapi, Cuma tak tau lagi sbb b4 aku tau aku pregnant tu aku da chek tapi tak ada. 

Masa 1st aku chek tu b4 balik kg. Sah memang tak da, so tak ada la nak mengharap sangat sebenarnya. Sebab da banyak kali chek tak adaaaa je. Sapa tak sedih, terkilan, terluka, kecewa kan? Lagi lagi suami tersayang. Sangat suka kan budak budak. Tapi rezeki kami nak dapat anak tak ada. Terpaksa akur jela.

Bila kt kg, kebetulan ada sepupu tu baru kawin terus lekat. Alhamdulillah rezeki dia. Sangat bangga dia bercerita dia hamil. Siap Sound aku lg. Kau ni perut je buncit tapi tak ada baby. *cis, ayat yg menyakitkan telinga & hati. Xpe, sabo erin. Sabo. Mentang mentang aku da gemuk skit kau perli aku. Haha.

tapi, sepanjang berada kt kg time tu memang tak sedap badan. Makan kt kdai akak pun tak lalu. Padahal cukup main suka makan PAPRIK buatan abg ipar. *abg ipar tukang masak berbangsa Thailand. ^^
So, tak ada pun niat nak chek balik masa kt kg. Sampaila aku balik penang semula baru aku chek. Tu pun suami aku tak tau aku beli pregnant test. Bukan nk merahsiakan ape ape dari dia. Cuma tak nak bagi harapan kt dia. Kesian kt dia nanti. Sangat bersyukur mempunyai suami yg memahami.

So, lepas balik keje ptg tu, aku terus p beli kat farmasi. Sorok sorok supaya suami tak tau. Tekad nak chek gak mlm tu. Tp akk selalu pesan, chek siang siang 1st kau kencing pg tu. Lg elok. Aku pun ikut jela dengan harapan keajaiban akan berlaku sebab baru sangat chek tak ada kan. Mustahil tiba tiba ada. Tapi kuasa tuhan sapa bleh halang? Betul tak?

Semangat pg pg bangun. Lgpn mmg kena bgn pg pun sebab kena keje masuk kul 9. So, terus ambik pregnant test nk terus buat test. Berdebar gakla time titik air k*****g dlm tu. *maap ayat kurang sopan.

dulu, kalau aku test mesti dok tunggu sampai dpt result. Tapi, kali ni tak. Tak. Sangat takut nak tengok. Dengan harapan lg, kalau aku biarkan tup tup naik dua line mesti best. Berdoa dlm hati. So, ambik keputusan jangan tengok dulu. mandi dulu biarkan pregnant test tu atas meja. Mandi pn tak tentu hala. Mengenangkan satu line ke dua line? -.-‘

Lepas mandi je terus p tengok. OMG, bersyukur ke hadrat ilahi naik dua line. Yg bererti, aku hamil!

Tak sangka kan, kuasa tuhan. aku da kata da. Kata tuhan kata jadi, pasti jadi. ^^ apa lagi terus la aku bgtau suami aku. Ada aku cerita kisah tu dekat entry ni. Second yg tau tentula mak tersayang. Suka mak bila dengar. Gila kalau tak suka kan. Bertambah tambah cucu mak. Ke 10 kot. Eh yeke? Tak ingat pulak. -.-‘

So, rasa nak jerit jerit bgtau semua orang yg aku hamil. Sangat suka. Terkejut & mcm tak percaya. tapi sentiasa yakin tuhan tu akan beri kte anak @ rezeki lambat atau cepat. kena yakin tu. Dua thn menunggu akhirnya aku hamil juga. terima kasih YA ALLAH. T_T
Terima kasih sudi baca. maap, entry trbalik trbalik. -.-'

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...