PENGALAMAN HAMIL SGT² BEST! ^^

Assalamualaikum..

Maaf, baru terpikir nk tulis entry ni. Da lama da sbnrnya nk tulis. tapi dok tulis entry lain je. da ckup bulan baru aku nk terhengeh-hegeh menulis. -.-'

Aku saja je nk share-share PENGALAMAN aku ni kt korang. sje suka-suka. sbb setiap wanita yg hamil ni mcm-mcm PENGALAMAN kn? ada yg smpai pengsan-pengsan time hamil. adoi aku tak la sampai mcm tu sekali. 

Okey. stop bebel. jom kita intai-intai "PENGALAMAN" yg aku alami sepanjang tempoh kehamilan ni.. ^^

masa ni paling best! terkeluar smue yg ada dlm prut. haha..
  • MORNING SICKNESS. normal-normal. Alhamdulillah aku tak mabuk terus sampai pengsan-pengsan k. hanya mabuk-mabuk biase & tak lalu nk mkn. bdn letih kemain mcm baru lepas berlari 512274 km jauhnya. rasanya sgt tak seronok!
 
  • KULIT BERMINYAK. hah! firstly yg aku perasan sgt muka naik berminyak. ttbe & tak semena-mena okey. sbb aku mmg bkn jenis kulit berminyak. jujur tak rajin cuci muka utk elak kn muka berminyak tp mmg tak berminyak. serius! tolong pecaya.. -.-' siap kalau dok lap-lap bleh buat minyak goreng pisangla.. uuuuuu..!
 
  • JERAWAT. so bila da adanya minyak di muka suda semestiny kulit akan tumbuh jerawat! OMG! sgt-sgt tak ske. kalau jerawat naik mula la gatai tgn usik-usik. pastu mula la penuh satu dahi. sgt tak ske. nsib baik halus-halus cm ruam. kalau beso gedabak? hah! ambik kau! haha..
 
  • ALAHAN PD BARANG MAKE UP. walaupn aku mmg jenis tak suka tepek-tepek mcm-mcm kt muka. tp sbgai wanita harusla tepek skit bedak-bedak kt muka. btul tak? tapi aku tak bleh tepek apa-apa pn kt muka di kala ni. bila kuar umh pucat lesi. rasa best sgt. haha. bebas! kalau pakai mula la rasa tak ketahuan hala. masa tula rasa menyampah tgk muka sendiri.. -.-'
 
  • BERAT NAIK MENDADAK. itu normal k. tak de lg aku dgor org hamil berat maintain. tu smua dusta belaka. aku tiap-tiap bulan naik 2 kg. bila 8 bln ke atas je aku da naik 2 kg dua minggu. Dasyat kn? mkn sme je. so dr 50kg jd la 70 kg.. best tak? siap kau lemak bila aku da beranak nt.. huh!
  • SENSITIF yg amat dasyat. haha. semua org tau kn sensitif tu apa? so tu yg jadi kt aku. keje nya nangis aja. adoi. apa pn tak bleh. jiwa sebak, terharu, pilu, sedih & mcm-mcmla. tak ada kena mngena pn bleh tgkp leleh. -.-'
 
  • KENA MENGKARUNG. tau ape tu? tu sejenis binatang yg suka ganggu aku di waktu pg. Dasyat sungguh binatang ni. ggu aku sampai aku kejang-kejang. haha. Relax-relax bukan binatang. aku tak tau nk tafsir kn benda ape "mengkarung" ni. aku selalu kne. mcm kejang-kejang kaki tu. selalu kena bila tengah sejuk. pg-pg biasa kena. kata org tua-tua sbb aku ni kurang kalsium. tu yg jd mcm tu.. ibu hamil mmg selalu kena. so pd sapa-sapa yg nk hamil tu pakai stokin time tdo k. aku tak suka PAKAI rimas!
 
Selain dr kt atas-atas ni korang pn biasa dgr kn? kaki bengkak, mntak mkn mcm-mcm, ngada-ngada, suka manja-manja. Senang cite best la jd ibu hamil ni. walaupn byk dugaan dan cabaran tp aku seronok dpt rasa pengalaman ni. Korang ada? haha.. ^^ 

tak saba-saba da nk tengok si kecil ni keluar. kwn-kwn smue da selamat melahirkan. 
harap-harap semua nya berjalan dgn lancar. AMIN.. ^^

terima kasih rajin jenguk-jenguk.. 

: MAAF SY SUDAH MELUAT :

Assalamualaikum..

  • Serius! Aku da "betul-betul meluat" dgn sesetengah peragai manusia ni..
  • Serius! Aku da mls nk jadi "terlalu baik" ni..
  • Serius! Aku da bosan dgn "sikap pura-pura" ni..
  • Serius! Aku da bosan dgn manusia yg "tak kenal erti persahabatan" ni.. 


Serius! Mood - Marah!
Maap kalau tgh-tgh mlm ni aku rasa mcm nak marah-marah.
Bukan apa aku da "meluat la dgn manusia-manusia yg aku sebut-sebutkan kt atas tu". Serius aku tersangatla marah tentang perkara-perkara yg berkaitan dgn hidup aku. Lagi-lagi berkaitan dgn keluarga aku. Memang aku angin satu badan.

Mana tak nya. sesetengah manusia ni pandai tunjuk baik depan kita @ berpura-pura ni. Nampak suci je kn?? Tapi belakang kita fuhh dok kata tak ingat. mcm-mcm nk di kata nya. Kata je tak pelah. Tapi janganla nk tutup periuk nasi org.. nak bubuh pasir semua. nk bubuh sgt meh bubuh simen terus. silap haribulan korang aku simen buat patung simen. Adoi! marah sungguh-sungguh ni! -.-' 

Aku tak pernah nk ganggu @ kacau @ usik @ cuit hidup korang. sikit pn tak pernah.
Aku cari rezeki halal. Jangan di kata haram pulak. Jangan di kata tipu @ salah pulak.

Lagi satu tolongla jgn nk ambik kesempatan terhadap insan-insan yg lemah ni. nak kata ambik kesempatan terhadap insan-insan yg terlalu baik nt korang marah pulak. Jadi lepas ni da tak nak jadi "TERLALU BAIK".. masa kita perlukan nya. hilang nth kemana. bila dia perlukan kita pandai pulak mencari. yg HAMBA ALLAH ni baik sgt. tapi maafla syg. Bukan nk jadi kejam, kedekut mahupn tamak haloba. Tapi sedih atas apa yg org lakukan terhadap syg. Tapi hakikatnya diorang cuma ambil kesempatan sahaja kn? -.-'

Mana aku tak kata ambik kesempatan. Bila kita bagi betis nk peha. bila bg peha nk apa plak? Cuba korang renung-renungkn. Aku da puas renung siap termenung da ni. 
Sangat kurang ajar kn? Hah! tengok bertambah-tambah HOT da ni. Sabo-Sabo. pujuk diri sendiri.. Sobsobb.. -.-'

Dahla. Aku pn da mls da nk marah-marah, mengamuk-mengamuk, hentak-hentak kaki utk menunjuk kn bertapa hotnya aku di kala ini.. Tapi..
 
Korang ingat. Kalau buat "DOSA" dengan YANG ESA boleh lagi korang nak mintak ampun. Dan yg pastinya korang akan di ampunkan. Tapi..
Korang kena jugak ingat "DOSA" dengan MANUSIA ni mcm mana? Aku akan maafkan setiap perbuatan yang korang buat Tapi..

Dengan satu syarat.. Korang dtg jumpa aku mintak maap. Bukan mintak duit korang ye. HANYA MINTAK MAAP.. Ada paham?

Semoga kita semua jadi manusia yg HEBAT. HEBAT dlm mencari rezeki yg halal. bukan hanya HEBAT berkata-kata utk menjatuhkan @ menghempap punca rezeki orang lain.. BERINGAT-INGAT ye? dan SELAMAT BERAMAL.. ^^

  • Sudah tiba masa utk aku rehatkn minda, kosongkan kepala otak, buang segala sifat-sifat negatif yg hanya akan menambahkan sakit hati..
  • Hanya berserah PADANYA.. Sesungguh nya kita hanya insan yg lemah..
  • Rezeki datang DARINYA.. usaha pasti akan dpt hasil nya..
  • Kalau org buat kita jgn berdendam. Jauhkn sifat dendam. Pasti dia akan terima pembalasan nya..
  • Alhamdulillah Aku bersyukur PADANYA atas segala rezeki yg di berikan..
  • TERIMA KASIH YA ALLAH.. ^^
Terima Kasih Baca Luahan Hati Tengah-Tengah Malam ni.

MAK JANGAN RISAU YE? -.-'

Assalamualaikum ^^

Kawan-kawan sekalian da dinner? kalau belum cepat-cepat mkn ye. jgn mkn lewat-lewat nanti gemok. hehe..

Aku baru je lepas mkn mknn peberet aku NASI PAPRIK @ NASI GORENG PAPRIK.. hmm sungguh menyelerakan. Minum plak dgn ICE LEMON TEA. fuh ckp tak nk kalah ni. hakhak! ape salah ckp je TEH O AIS LIMAU kan senang. jgn mara ye.. :)

Okey-okey bukan nk story psl mkn-mkn nih. ni mai nk cita pasal mak. mak? ya mak. mak akula. yg paling aku syg. yg rasa nk cium molot dia hari-hari. sweet kn anak mak ni? ohh mak.. lebiu sgt-sgt!

 mak syg & aku.. ^^

Tadi masa tgh mkn mak telepon. 

"Hello Assalamualaikum. napa mak?" bleh plak aku tanya npe kn? tak guna pnya ank.. da la mak yg telepon bleh tanya npe? bkn aku tak nk telepon. kredit da tamat tempoh.. -.-'
"kt mana??" mak tanya dgn nada risau kemain.
"Erkk kt kedai mkn." bunyi cm buat slh kn? yela ttbe je. trkjut kot. haha.

"dgr-dgr da sakit-sakit. bila blik kg??" kata mak dgn begitu tegas mcm anak gagal spm. ;)

"hah?" buat-buat blur. ni tak lain tak bukan kak lin la yg ckp ni. tak sakitla. biasa la rasa nk be*** je tapi tak boleh be***.. jgn risaula. kn aritu org da ckp kt mak"

"yela kak lin la ckp. ko kalau sakit pegi hospital. jgn main-main.. bila balik kg? nk blik suruh abg mily ambik."

"Hmm ye-ye nt ape-ape hal org bgtau. nanti bincang ngn wan mcm mana. rasa 22hb ni blehla balik. tggu wan dpt cuti." niat hati tak nk susah kan org.

"Ko kalau wan tak de cuti tak apala suruh abg mily ambik. nanti apa-apahal payah pulak.." tengok! betapa risau nya ni.. syg ank sungguh kan.. -.-'

"Okey mak. nanti org bgtau lain ye. Ape-ape org bgtau nt." ssh hati ni bila tgk mak risau..

"Ingat. kalau ape-apehal bgtau.." masih tak puas hati lagi ni..

"ye mak.. nt org kol mak ye. nt org bincang ngn wan org bgtau terus. kne tanya dia dulu.." abis mkn ni mmg nk kne tanya abg terus ni. mak risau kemain. 

"Hmm k nt kirim salam kt wan.. jaga diri elok-elok.."

"InsyaALLAH.. kirim salam gak kat semua ye..mak pun jaga diri elok-elok.." 

"Okey.. Assalamualaikum."
"Wasalam.."
 -Talian putus- 
- moral kt sini cuma nak bgtau mcm ni la perasaan mak-mak kita kalau da ank nya jauh di mata.. lagi-lagi anak nya mengandung. nak tunggu masa je. risau nya kemain.. apala yg tak di risau nya. anak jauh di mata. Penang - Selangor ..tak da sapa nk tgk kan. kalau kita jd mak pn mesti cam tu kn?syg mak sgt-sgt.. Terima Kasih risaukn anak mu di sini.. -.-'

p/s - kak lin tu akak aku yg ke empat dr tujuh adik beradik perempuan..
        Abg mily tu suami dia..
        Wan tu suami aku.. hehe.. ^^

Terima Kasih Sudi Baca..

TAK SEMPAT NK REHAT..

Assalamualaikum..

Cepatnya masa sekarang berlalu. Pantas sgt smpai tak sempat-sempat nk buat apa-apa. tak sempat nak rehat. tdo pn da tak mcm dulu. dulu bleh la tdo 24 jam pn. sekarang tdo 3,4 jam je. kalau bleh smpai tak nk tdo sebab tkut masa meninggal kn kita. cewwah! ayat tak bleh belah! p beli belah lg syok.. (tetiba) -.-'



Mcm tula keadaan aku skrg. sgt letih dgn rutin harian yg baru ni. lg-lg brbdn dua mmg xlarat sgt-sgt. kemana abg p, aku msti follow je. al maklumla aku ni pn menanti hari je. nt ttbe bb nk jenguk dunia tak psl2 je kn?


Tengok smlm. konon-konon nk tulis entry lpas blik klinik. tp hampeh! balik-balik klinik je da ada program tu ini. kejor sana kejor sini. pergh! letih kemain. penat dok dlm kete atas jln raya je. tp puas hati sbb tak membazir waktu dgn bnda yg bkn-bkn.

 harap-harap tak la letih sampai tdo atas jln ye.. -.-'

Tapi mmg tak di nafikan kehebatan abg syg aku ni. "ceh puji laki sendiri. hakhak.." tak reti-reti penat. Heran sungguh aku. Kalau bab pusing-pusing satu penang ni mmg da keje dia. keje hakiki dia pn dia da tak heran da.

cam gini nghupe nya abg yg tak reti penat tu.. hakhak!

Tapi alhamdulillah sgt-sgt sbb wlupn tak cukup tdo, trkejor sana sini aku puas hati. Berbaloi buat semua keje kalau mendatangkan hasil. Yang penting niat kena ikhlas nk buat sesuatu benda.. ttbe jadi cm baik plak.. -.-'

Doakan semoga apa yg di hajati tercapai.
Sembahyang jgn lupa.. ^^

Terima Kasih Sudi Membaca..





PAGI YANG INDAH..

Assalamualaikum.. ^^

                                       
Si kura-kura tomey..
 
Alhamdulillah.. ^^
Masih di beri peluang utk melihat keindahan alam maya.
Masih mampu bernafas & mampu tersenyum.
Masih di beri kesempatan utk menyucikn diri dari segala noda & dosa yg pernah di lakukan.

Alhamdulillah sekali lagi kerana hari ni genap usia kandungan aku 35 minggu. Wahhh! tersangat-sangat la cepat masa berlalu. tak sabar rasanya nk melahirkan anak sulung kesayangan mama ni. hakhak. bak kata papa ny " tak saba nk lihat si kecil yg aktif ni.. "  sweet kn.. ^^

So, sbb hari ni genap 35 minggu (13th oct 2011) aku kena p scan kt KLINIK KESIHATAN TASEK MUTIARA pukul 2 ptg nt. So pg ni aku kena msuk opis dulu. ptg nt br p scan. terpaksa la menghalfdaykandiri utk hari ni.


                                             
cer teka baby dlm perut ni boy ke girl?? ^^

hah! tak tahu kan? angkat tgn sapa tau. nt bleh bg hadiah. haha. da semestinya la tak tahu kn. bkn bleh nmpk pn. klu scan pn blum tentu bleh dapat tau kn. So.... ptg ni harus! harus! tanya dokter.. :)

Sebenarnya da tau da boy ke girl.. ^^
Tapi tak sure la kn. Dokter tu kemain sure kata "ehem".. (saja tak nak bgtau. tak suprise nt) haha. Ala.. u olllllssss bleh tau la boy ke girl. hati naluri ibu mmg tepat! dgn sekali letak je da tau boy ke girl. cehhhhwwaaahhh! Da semestinya.. pink-pink gitu. tadaaaa.. it's girl.. ^^ InsyaALLAH..


 PAPA & MAMA & BABY GIRL..
-Wan & Erin-
"1st January 2009"
Anak Anugerah yang terindah..
Pengikat Kasih & Sayang.. 
Antara Suami & Isteri..
Anak pengubat Duka & Lara..
Kehadiran nya memberi seribu makna..
Sejuta Kesyukuran..
Kerana Hadirnya Adalah Sesuatu "Rezeki"..
Jangan Sesekali Menyakiti..
Sayangila Seikhlas hati..
Bersyukur Dengan Anugerah yg tak ternilai..
Terima Kasih YA ALLAH.. ^^
 

So bersyukur sgt sbb berada dlm keadaan yg baik sepanjang 35 minggu ni. Harap-harap selamat semuanya. boy @ girl tu sebenarnya tak ada mslh. tak kisah pun.. yg penting sihat, sempurna tu paling penting. eeee xsaba-saba da.. -dgn nada gedik okey. :)

Okey.. tak nak cite panjang-panjang nt bosan.. Seelok-elok nya kita tadah tgn sama-sama doakn keselamatan diri ini & baby ni ye. (tak malu kn mintak org doakn) -.-'

p/s - Sayang berjuta-juta kali la pada yg  mendoakn tu.
        yang tak doakn pun sayang jugak.. ^^ 

Terima kasih sudi baca entry ni.. muahahaha!

PERTOLONGAN YANG TIDAK MENJADI.. -.-'

Salam Sahabat, Kawan, Teman, Sedara Seislam.. -.-'



Ni bkn nak cerita kisah-kisah sedih pun. cuma nk luahkan sedikit perasaan sedih dalam hati. sikit je.. tak banyak pun sbb da bercmpur-cmpur dgn perasaan angry. cm angry bird tu. rasa mcm nk terbang tinggi-tinggi je. hmmmm...

Bila kita buat sesuatu benda yg tidak pikir panjang kita akan menanggung akibatnya. Akibat baik @ Buruk. Walaupn dlm hati berbunga-bunga ingin membantu. Tapi akhirnya akan di salah ertikn. 


Baik nya..


 "Aku cuma nk tolong kamu. sbb kamu kwn aku. aku tak nak terjadi sesuatu pada kamu. Aku sayang kamu.."

Buruk nya..

 "Tak yah la nk sibuk-sibuk hal tepi kain aku! Aku da besa tau mana buruk & baik." kesian aku kn-kn..? padan muka kamu erin. lain kali jgn sibuk-sibuk..


So, yg baik nya akan menjadi buruk. yg buruk nya akan menjadi marah + dendam di dalam hati.. betul tak?

Finally, wujud satu sifat tidak ambik peduli. mula la putus kawan. kalau apa-apa jadi kt kawan pn boleh kata..


"Lantak kau la! dulu aku bg nasihat, melenting bukan main. sekarang kau tau la. Tu guna nya ada kawan-kawan yg boleh memberi nasihat. jgn da terkena batang hidung baru kau nk cari kawan-kawan. boleh jalan la. hakkk tui!"

Masa tu nak jilat ludah balik pun da tak boleh da. tapi aku mungkin bkn macam tu. macam mana pun kamu tetap sahabat dunia akhirat aku. 

Biapun sekuat hati kamu da marah aku. sekuat perasaan kamu nak maki aku. Aku tetap kawan kamu..
Biapun kamu tak mau tegur aku, tak mau pandang muka aku. Aku tetap akan sentiasa mengingati kamu..

Kerna kamu sahabat kesayangan ku.. -.-' 

- rindu kawan-kawan satu sekolah dulu..

" NAFSU IBU MENGANDUNG.. "

Assalamualaikum.. ^^

Nyum-nyum.. -teringat makanan ketika ini..
nak mkn ape? meh kita pikir ape yg kita nk mkn saat ni..
mungkin sestengah org nk mkn cekodok, kuih muih mahupun biskut kering..
tapi ketika ini aku nk mkn mcm-mcm. tula dia "nafsu mkn aku telah kembali.."
siap kamu mr syazwan..! 

tempat yg nk di terjah ada dlm pala otak. x lain x bkn JUSCO lalala... ^^
mmg segala fast food mahupun slow food ada dlm pasaraya tu. 
hanya perlukn duit utk meneroka & mentederah ape yg di inginkan.

 tulun-tulun.. terliur suda tengok ini gamba. adoi! -.-'

nk mkn ape ye?
-donut- Big Apple pilihan hati. ceh! xmau ni donut 3 seringgit. (tgh mengandung ni la kne demand sikit. huhu..) 

-aiskrim- tak kira la aiskrim ape. jnji aiskrim. Selalu mmg nk McD je. tp klu tekak nk aiskrim sgt-sgt buat air milo msuk peti ais sejuk. bia sejuk beku nt jd aiskrim bleh la mkn.. tu pn da rasa sedap da.. jnji aiskrim.. ;)

-pizza- da semestinya pizza huttttttttt.. aku ni bkn peminat pizza pn sbnrnya. cuma teringin skit-skit je. pastu kompem muak xda hari. da lama da sbnrny dok mnx-mnx kt mr syazwan tapi asyik tertangguh-tangguh je. hmmm...bosan.. xske tunggu-tunggu ni.. :(

-air- pelik kn? xkn air pn nk tulis bagai. haha.. tiap kali keluar mkn dgn mr syazwan mesti nk air barli susu ais. kalau sesetengah kedai xda rasa mcm xpuas hati je. nak gak! nak gak! dgn nada yg begitu mengada-ngada. puihhh!

-cekelat- hah! ni dari dulu sampai sekarang mmg da jadi peberet. "CADBURY".. tak dapat besar kecik pun jadila.. jnji cadbury. ^^ 

Kira nya segala mknn yg di sebut-sebut bkn nafsu semata-mata. -tolong pecaya.. 

Tapi ni semua mungkin "kehendak, keinginan & juga selera para-para ibu mengandung.." so, kena la phm.. tp, lepas-lepas ni jgn nk ngada-ngada mnx mcm-mcm lagi. comfirm kne bebel semalaman kerana fast food tersangat la tak elok utk diri ini. (mengakibat kan kegemukkan selepas bersalin. hambik kau! haha..)

Terima kasih sudi baca. 
p/s - tolong jgn telan air liur byk sgt ye.. -.-'

PERASAAN SENSITIF MENJADI-JADI..

Assalamualaikum..

Ape kaitan perempuan dgn perasaan "sensitif & merajuk"? nampak serasi bersamakn?
ya! perempuan tersgt-sgtla sensitif & kuat merajuk.. berbanding dgn lelaki. btl ke? tapi ada juga sesetengah lelaki yg lebih sensitif dan ske merajuk dari perempuan. nampak je "cool".. padahal sensitif lg teruk kemain dari perempuan-perempuan seluruh dunia ni.

Okey-okey. aku mmg bukan jenis perempuan yg ngada-ngada n sensitif ni.. tapi setelah aku kawen dgn mr syazwan & hamil anak sulong ni mmg kuat sgt sensitif & merajuk nya. pantang tercuit batang hidung sikit. mula la air mata mencurah-curah ke pipi. masa tula muncung panjang sedepa siap bleh ikat riben berbentuk love lg. bayangkanla..

 kalau merajuk time kcik-kcik bleh bg cekelat. kalau da besa? pikir la sndri.. hehe..

Kadang-kadang sbb kecik-kecik hal pn aku bleh merajuk. kuar air mata serta merta. rasa perasaan terguris bagaikan di tusuk sembilu. rasa pedih macam cili masuk ke dalam mata. dan masa tula rasa yg abang da tak sayang kat kita. mula la ingat kisah-kisah manis bersama dgn hati berkata-kata.. "semua tipu! palsu! masa brcinta smue indah!" gitula nghupeny kalau da mula nk merajuk..

Dulu tak pandai nk merajuk-merajuk ni. memang tak pandai. kalau merajuk dgn pakwe pn bleh buat tak tau je. lantakla apa jadi pun. nk putus-putus la. bleh cari lain. lalala.. 

tapi dulu la.. sekarang da kawen mana bleh ckp mcm tu. tula kwn, cinta, suami & ayah pada anak-anak kita tau. kalau nk merajuk kena cepat-cepat pujuk diri ni. jangan sampai berpanjangan. tak elok kn?? ^^

Dalam kehidupan aku sekarang memang tak di-nafi-kan ada suka & duka nya.
Ada salah paham nya.
Ada terkasar bahasanya.

Tapi aku sentiasa beringat bahawa syurga terletak di bawah tapak kaki suami.
Walau sebesar mana salah kita ataupun suami, kita harus bawa berbincang..  

* Semoga kehidupan aku akan lebih bermakna dgn kehadiran cahaya mata pertama bersama  suami tercinta.
* Selalu nya aku yg sering mengalah berbanding si dia. sbb aku xbleh masam muka lebih dari setengah jam.. -.-'
* Bukan sbb nk bg muka kt suami tp sbb sayang aku pd nya tiada batasan. 
* Lagipun selalunya punca kami gaduh pn sbb aku. haha!
* Abg satu-satu nya lelaki yg selalu buat aku tersenyum walaupn tgh merajuk. mana tak mkn ke jiwa.. cair.. ^^

 
Terima kasih sudi baca luahan perasaan yg mengada-ngada nih.. ;)

GOSOK BAJU DARI KECIK SAMPAI BESAR..

Alhamdulillah..

Selesai juga menyediakn keperluan abg syg.. ^^
Da mkn, da gosok baju keje abg, da tido kan abg. haha. xde2 abg xbleh tido sbb sat lg nk p keja kul 11. klu tido mmg x p keja jwb ny.


Cite psl gosok baju mmg hobi aku dr kecik. mse kcikla. da besa ni malas kemain. huhu.
tapi btl, serius & tak main2.. masa aku kecik2 aku la bdk2 yg paling rajin gosok bj. lagi2 kalau dpt upah. fuhh best sgt rasanya. padahal gosok baju sepasang upah seringgit je. tp seronok nya mcm dpt duit ribu riban. haha. tula zaman kanak2. 

tp dpt gosok baju keje abg ipar jela. sebab akak tak berapa nak rajin kot masa tu. so dia upah aku. kalau baju sek mak tak bg gosok sendiri. (konon2 syg anakla ni. takut kena seterika panas) padahal alasan takut terbako. nt nk kena beli baju sek br pulak. haha. tapi masa kecik2la. da beso sikit kenala gosok sendiri.


So mmg mak tak kan bg gosok bj sendiri time aku kecik2 tu. tp... aku akan gosok balik baju tu. bkn tak bersyukur mak gosok kan. cuma jiwa raga ni rasa tak aman tak dpt pegang seterika tu. bertapa baik nya hubungan seterika dgn aku tu. bagaikan "gf & bf".. haha.


Apabila da besa pulak....




hah! da jadi malas. kalau nk gosok baju tu sanggup upah org lain. punyala malas.. mgkn sbb aku da puas bermain dgn seterika agak nya. hakhak!


Da kawin pun tanggungjawab tu aku msih sandang. kiranya kalau ada pingat "penyerika" terbaik mungkin aku akn menang! wahh bangga x hingat ni.. ;) sbb aku jenis mmg gosok baju selicin2 nya. aku tak boleh tgk baju tu perenyuk semacam. mula rasa diri ni macam ada je yg tak kena. fuh!


Sampai sini je kot cite aku. sbb aku nk p sambung main angry bird. tadi abg syg je kongker. Skrg dia da p keja blehla aku main sepuas2 hati. mengerjakn galaxy tab nya. sbb laptop tak boleh nak main. apekehal pn aku tak pasti..


tima kasih sudi baca.. ^^





Telan pil Extacy?!

W.t.h nk telan pil extacy???! Ada gila.

tula perkataan pertama yg akan keluar dr mulut aku klu org dok kata aku mcm tu. Adoi! x.. x telan ape pn. ni mungkin kesan dari mentedarah dua bgkus nasi lemak pg td. ns lemak yg ari2 aku beli tanpa jemu. 

so pg2 ni aku da serupa mcm org kena pukau dek kerana mengantuk thp xtdo selama 843638 hari yg lepas. padahal semalam tdo lewat skit je. 3:42 pg je kot br nk tdo? xkn ngantuk ny mcm ni skali? dasyat2! 


FUh! Mengantuk ny xbleh di gambar kan. tersangat mengantuk. sampaikan kwn "seopis" dok ckp pn buat2 dengor je. mata pejam tapi mulut kata "ye2" haha. sian kwn tu ^^

so utk mengelak kan berulang kejadian oktober ni. elak kan  mkn ns lemak pagi2 k. nk mkn pn sebungkus je. tamo lebih2 tau.

* seronok klu dpt tido saat ni berbantal kn bantal yg gebu2. continue tido. zzzz! 
p/s - jgn tido dlm opis nt kena potong gaji. haha!

Mengalah lagi nampak nya..

Malam ni aku ada seminar hebat kt dalam sebuah pasaraya ni. selama dok penang ni aku xpenah tau pun ada level 4 ni. lebih kurang kul 8.30 aku da smpai. sampai2 je aku p level 4 tmpt seminar tu utk dftar msuk. dftar da, tp seminar x start lg. so aku pn pkr nk p usha kamera yg aku dok nak2 sgt tu. yela sambil2 tggu tu bleh gak aku dok kenen2 kt abg kot2 dpt. huhu..

aku pn cepat2 la tarik abg p tempat kamera tu. tak smpai berapa minit, kami kuar sbb kamera yg aku nak sgt tu xda. tp lain yg kami jumpa.

abg kata, nk p kedai hp sat. aku pn xla pkr pnjg. mnx abg duit p beli waffle coklat. konon2 nk kata merajukla xdpt kamera. so p melantak waffle lg best. balik2 je dr beli waffle tu aku dok tgk abg belek samsung galaxy tab. adoi! jgn kata nk beli ye syg..

* abg - syg cantik x? okey ni buat bisnes kita.
* ayg - hmmm?? nthla xpandai nk tgk. (buat2 dek dgn hrpn abg xnk beli)
* abg - brapa harga ni? ape kelebihan nya?
* ayg - sudahhhh! tanya harga plak. abg nk beli ke? nt2la.. klu time dia mse tu gak dia nk.. (siap buat muka sebik da sbb kamera xdapat lg. dia bleh nk beli benda lain. merajuk 4352994 kali nt baru tau!) 

puas dok sembang dgn cina tu. baik punya layanan aku terus ajak abg p msuk seminar tu. da lewat ni. phm2la ye.. kami pn terus pegi dari kdai hp tu.


ni dia.. idaman si abg tu..
So korang nak tau ape kesudahan ny? yeahhh! abg x jd beli. tp abg jd beli "lain hari". bermakna abg nak gak benda alah tu. hmm..punah harapan nk kamera. bajet lari..

tapi xpa. demi abg & bisnes kita tu ayg beralah ye syg.. yg penting kamera beli dulu ye. lepas tu nk beli apa pn beli la syg.. jgn beli pompuan sudah. opppss! no2 no.. apa yg kuar dari mulut kita tu doa. tamo2 ye.. hehe2.. 


* Sepanjang perjalanan dok cter pasal gadget tu jeeeeeee. 
p/s - Aku dgn perasaan mengalah ye kan jela.. hrp2 dptla byk duit dr hasil beli gadget tu ye syg..



Alhamdullilah sudah 32 minggu..

hi. Selamat berbahagia semua. 

ALHAMDULILLAH, Pejam celik pejam celik hari ni da genap 32 minggu usia kandungan aku. Bersyukur sgt2 atas kurnia yg di berikn oleh ALLAH S.W.T kepada aku. Bersyukur juga sebab di beri kesihatan yang baik sepanjang proses kehamilan ni. walaupn ada juga sedikit dugaan ketika mengandung, tp aku mampu mengharungi nya. walaupn tak lalu mkn (mabuk), terlebih mkn (abis mabuk), turun berat bdn, naik berat bdn (smpai 68.5 kg??), back pain, sakit tumit, sakit ati.. eh tak2. tak termasuk tu dan sebagai nya la.. mcm2 lg la alahan ibu2 mengandung ni. yg penting kita kena hadapi dgn tabah.. 



So, hari ni 22hb September 2011, pg2 aku da bgn. pg2 la sgt. haha. konon nya abg balik keje kul 7 pg tu aku da nk bgn mkn ns lemak sama2 pastu bleh siap2 terus p klinik takut ramai orang. tp biasela nama pn "konon", abg balik keje kejut suruh mkn aku boleh lg dok guling2 atas tilam tarik selimut tak mau bgn. dlm kepala otak dok pkr, "jap lg la.. awal lg.." yg abg pn satu hal. baik sungguh hati kejut skali je. kejutla byk kali br aku bgn. siram air ke? haha.. so di pendek kn cter kul 7.40 pg br aku terhegeh2 angkat kepala dari bantal empuk lg gebu aku tu. tu pn sbb abg dok cuit2 manja aku suruh bgn. klu ikutkan hati cuit2 manja mmg bleh lg menyebabkn aku lg mengada2 nk tdo balik. tp sbb ttba teringat kne p klinik, draw duit, bubuh minyak kete, kne p keje lg. kalau lambat sah2 aku kne ganti waktu lewat keje. arghh! mmg tak de keje aku nk ganti2 ehh. so nk tak nk bgn, mandi, siap2, capai ns lemak yg abg beli, kuar umh, start kete, bkk pagar, msuk dalam kete, reverse kete, jalan.. fuh! byk gak benda yg aku kena buat pg2 ni..  

Aku pn terus p klinik yg tak berapa jauh sgt pn. dkt je dr umh aku. tp yg menyebabkn jd lambat tu kt round board tu jem. siap ada polis traffic. nk tak nk kne gak la saba ngn lalu lintas mcm tu. 

Sejak kandungan aku masuk ke minggu ke 30 hari tu aku kena p klinik dua minggu sekali. kne chek up perut dua minggu sekali sbb kandungan da besar. kata misi kt klinik tu nt msuk minggu ke 36 setiap minggu kne chek perut. Macam biasela sampai2 je park kete tgk klinik tu tak ada org. sunyi sepi je. mungkin aku terawal ke atau org semua da balik pn aku tak pasti. yg pasti nya jam baru kul 8 pg. tak kan la cpt sgt misi2 ni buat keje. da bkk dr 7 pg ke? setahu aku kul 8 baru bkk. tp tak kesahla. Masuk2 klinik je da sah2 aku org kedua yg sampai. lega aku tak yah tggu lama2. misi suruh aku p kencing, cucuk skit jari aku ambik darah dan sah2 HB aku turun lg 10.9.. merah lg buku aku tu. ape tak turun nya makan ubat tak nak. degil sgt. ni la padah ny. ambik kau ERIN! misi syor kan aku p beli sejenis ubat kt farmasi. IBERET FOLIC katany. mkn tu je. yg lain2 vit dia bg tu stop dlu. best je dgr sbb aku hanya kne mkn ubt sejenis je dr 4 jenis lg tu.. :) lepas da tau psl HB, p timbang berat plak. fuh! mmg berat. n part paling aku suka & tak berapa suka. (kompius da) part selak perut bg dokter chek. yg suka sbb boleh tayang perut, dgr dengupan jantung baby. best sgt2 dpt dgr ada sesuatu yg berada dlm rahim kita. tp.. part yg aku xberapa nk gemar tu bkn ape. misi tak dpt rasa kepala baby. adoi! jem trus mood hepy td. dua minggu lepas pn jadi cm tu. sakit perut aku misi tu dok tekan2. ganas sungguh! nasib baik misi kali ni lembut je. rasa nk tdo pn ade time dia tekan perut aku. haha. so dlm keadaan cmni aku dok pkr bkn2 la jwbny. tp hati harus tenang ye kwn2. jgn pkr negatif sgt. xelok kn2? :) so pkr positif. misi tu pn kata waktu2 usia kandungan cmni baby mmg selalu berpusing. kiranya baby ni "songsang" la ketika ni. tp jgn risau.. nt da cukup masa dia nk keluar, kepala dia pasti kt bawah... Lega je dgr kn? :)


dapat dari google ye.. :)


Rsenya da panjang lebar ni dok membebel. nk cter selebihny takut pembaca2 entry ni terus bosan + jemu tak ketahuan hala nt. di pendek kn cter lg lpas2 selesai misi tu dok chek perut aku sambil memberi sedikit ceramah yg berguna utk aku, aku pn terus berlalu dari klinik tu dgn harapan dpt smpai opis cpt skit & mkn ns lemak yg abg beli td. yg paling penting, mls da nk ganti2 masa ni.  --' Sekian..

* tolong doakan semoga semuany berjalan dgn lancar ye? time kaseh..
* harap2 sempat balik kg utk kelahiran pertama ni.. :)
* Anak first biar la jd anak jati selangor, yg kedua, ketiga atau ke enam (byk ny) hehe xpe k lahir kt penang. tp kt mana2 pn tak kesah janji selamat.. amin.. ^^


Bukan Suruh Jadi Kaya Pun! Bersyukurla..

Salam satu Malaysia! (mood tak berapa nk baik)

Rasany sejak mabok aritu aku bia kan je blog ni berhabuk cm gitu je. xdan langsung nk update2 benda2 penting mau pun yg tak berapa nak penting dalam hidup aku ni. so, supaya sempat nk tulis entry ni dgn tak berlengah masa, tak dan nk tukar baju, tak dan nk makan dan tak dan nk buat apa2 sbb aku baru je sampai berapa minit dari opis ni aku terus capai lappy usang ni utk tulis sesuatu yg td dok aku pikir je dalam kete sepanjang perjalanan balik dari tempat keje tadi. Fuh! da rasa cam buat karangan SPM pulak da..


Tanpa buang masa, aku nak story skit ape hal aku bleh buat tajuk kt atas tu??
bukan sbb aku ni nak ajak korang2 yg baca entry ni masuk Skim Cepat Kaya @ Lambat tu. tp aku nk bgtau korang yg aku rasa sedih & muak dgn sesetengah manusia yang tak bersyukur dgn apa yang telah dia dapat.. Sedih pn ada bila mengenang kn ape benda baik yg kita buat xpenah di hargai. yang baik selalu tak nampak. tapi yang jahat sentiasa nampak. bkn nak suruh bg piala ke pingat ke? tp setidak2 ny ingat la ape yg telah kita lakukan utk "mereka2" ni.. Bukan bg apa pun. bg satu peluang tapi tak nak ambik peluang sebaik mungkin. bila peluang berlalu pergi mula la mencari2 salah orang. tak nak tolongla. tipula, tak berkat la. tak2 tak2 takla.. hmm.. (bkn mengungkit tp membangkit nih!) stressssss!

hasil carian google
Itu antara yang tak bersyukur. tp cmne plak dgn sesetengah yang "langsung" tak reti nk bersyukur tu. (teruk skit dr yg tak bersyukur td sbb ni langsung ye? ulang sekali lg LANGSUNG TAK BERSYUKUR) hah! korang mesti pening kan dgn ayat aku ni. mmg sje bg korang pening supaya korang pn jd pening nt cm aku. baru adil sama2 pening. haha2.. (sje bg mood okey skit) okey ckup2 pening.. yg aku maksudkn "langsung" tak bersyukur ni adalah......bila mereka dpt apa yg mereka nak, mereka pandang kita. bila tak dapat, muncung sedepa. lg teruk kalau nmpk kita pura2 tak nampak. lg2 teruk kalau nampak kita siap mengumpat, maki hamun tak tentu hala. padahal diri sendiri tak betul menyalahkan orang lain. tu la lumrah kehidupan manusia..


So lebih baik kita lupakan semua benda2 yang tak penting ni dari kita pun hanyut dgn manusia2 yang tak bersyukur ni. walau apa pun terjadi dlm diri kita ni kita kena bersyukur. jangan sesekali menunding jari ke arah orang lain kerana kesilapan diri sendiri. Rezeki ALLAH bg.. Kita sendiri harus mencari. bukan hanya mengharap kan orang lain.. bila mengharapkan orang lain ni la yang akan jadi. menyalahkan org konon nya sebab mereka kita tidak berjaya. pikir2la. kalau budak2 bg lolipop da senyap da. tp ni tak akan berhenti senyap selagi tak sedar diri! Sedarla!


p/s - ayat berbaur marah yg amat!
MARAH2 SYG.. SBB TAK MAU STRESS SGT UTK KEBAIKAN BB DLM KANDUNGAN.. ^^


Kesedihan melanda jiwa..

Assalamualaikum.. ^^


Suda lama rse nya jari jemari ni x menulis.. tetiba je rse cm nk tulis. xkan la mengidam nk tulis entry panjang2 sampai org nk baca pn da x larat? atau adakah sebab pembawakan baby dalam perut ni? ah x kesahla.

da tak nk mengarut lama2. cuma aku sekarang dlm di lema sbb harus di tinggal kn oleh org tersayang. EEEhhh bkn tinggal ape ye..? Cuma aku harus di tinggalkn sbb hamil anak pertama. so xdapat ikut my Hubby p holiday. T_T

P mana? Hah! Ni yg aku tension tahap gaban nih! P HONG KONG tu.. yg x
bleh thn tu depa nk p jln2 kt DISNEYLAND wa ckp sama lu.. sbb tu aku kne tinggal. sbb xbleh nk lasak2 sgt wlupn aku ni juara lompat jauh! eceh! xde kne mgena pun.. kalau p paris msti kompem aku bleh p. tggula sampai satu masa nanti. aku plak nk p holiday kt oversea. hurm! abg tinggl plak. tp xpa.. Baby ni lg penting dari semua tu. kan kan kan? Thanks tnggalkn baby dgn ayg.. (ohh so sweet)
taaaadaaaa.. ni la tmpt yg mmg aku xdpt p tu.. T_T

Ape2 pn aku harap my Hubby p & balik dgn selamat.. Amin. Walaupn dulu time p BEIJING abg tinggal kan ayg.. HONGKONG pn abg tinggal kn ayg.. semua tu tak penting. yg penting ole2 jgn lpe bwk blik Malaysia k.. jgn lupa beli lebih boleh di agih2 kan kepada yang berkenaan. Lupa plak. jgn bwk awek hongkong blik Malaysia tau!

Ole2 yg abg kne gak beli utk ayg..
Dulu.. Beijing ~ Sutera Cina.. 
Nanti.. Hong Kong ~ Ayg nk patung beso2 utk bg baby ni main nt.. ;)


Terima kaseh sudi baca. lebiu! ^^

Gara2 cik yuyu tu!

Assalamualaikum.. ^^

Da lama rasanya aku xjenguk blog aku ni. setelah di sah kan hamil ni bkn main menjadi2 malasnya. Adoi! nsib baik nk pos entry ni rse xmls. sbb da pekena maggie yg begitu sedap aku msk td. ops! maggie? bleh mkn ke time pregnant? tp xpe kot skali skala nk menelan. ttbe tringin plak. x mkn nt ank "mengeces" terliur plak. So kn la slagi bleh. kang klu xbleh siap la nk trbaring trlentok di hadapan tv smbil tgk diari akademi fantasia tu. 

Okey, skrg sy nk mrh cik yuyu ni! geram tau tgk dia. ada ke dia buat bende alah ni. 
cerita pasal cokelat lg. bkn main dia ni ye. pttla muka comel mcm cokelat yg sedap tu. Korang semua tau x psl ape aku ttbe geram kt cik yuyu ni? sbb terbaca selalu baca entry dia yg mengenai cokelat la aku telah mengidam cokelat jugak! kiranya cik yuyu ni menjadi ilham aku nk mkn cokelat tu. eh ilham ye? btol ke ayat tu? sme jela. bkn cokelat yg cik yuyu tu yg aku mengidam kn. tp cuma cokelat murah yg bernama "DAIM" tu. da la kt penang ni xde. LANGKAWI je ade oi.. ayoyo. mana mau cr? kena p LANGKAWI? mmg xla. haha.



So, cik yuyu kesayangan hamba jgn marah ye. sje je tulis entry cmni menunjuk kan betapa aku menginginkan coklat tu.. :) & xmrh pn cik yuyu sbb cokelat tu. malahan hepy sbb bleh mntak kt abg syg belikn. pdn muka dia. haha! (tiada perkataan tidak utk ibu mengandung). kalau abg x belikn nk menangis guling2 sambil menjerit2 dalam hati sbb x dpt cokelat tu. nk jugak!

Terima Kasih ye yuyu sayang kerana telah membuatku mengidam cokelat. sbb xpenah2 lg nk mkn cokelat di saat2 kehamilan ni. wlupn sblm ni mmg hantu CADBURY. jadi lepas ni bleh melantak cokelat sepuas2 nya. tapi baby jgn brkulit cokelat ye. biar putih gebu & secomel cik yuyu tu. ^^

p/s ~ entry ini bkn utk menghetam cik yuyu ye. sory klu trkasar bahasa.. peace!(syg yuyu ni, so xbleh mrh)

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...