PENGALAMAN HAMIL SGT² BEST! ^^

Assalamualaikum..

Maaf, baru terpikir nk tulis entry ni. Da lama da sbnrnya nk tulis. tapi dok tulis entry lain je. da ckup bulan baru aku nk terhengeh-hegeh menulis. -.-'

Aku saja je nk share-share PENGALAMAN aku ni kt korang. sje suka-suka. sbb setiap wanita yg hamil ni mcm-mcm PENGALAMAN kn? ada yg smpai pengsan-pengsan time hamil. adoi aku tak la sampai mcm tu sekali. 

Okey. stop bebel. jom kita intai-intai "PENGALAMAN" yg aku alami sepanjang tempoh kehamilan ni.. ^^

masa ni paling best! terkeluar smue yg ada dlm prut. haha..
  • MORNING SICKNESS. normal-normal. Alhamdulillah aku tak mabuk terus sampai pengsan-pengsan k. hanya mabuk-mabuk biase & tak lalu nk mkn. bdn letih kemain mcm baru lepas berlari 512274 km jauhnya. rasanya sgt tak seronok!
 
  • KULIT BERMINYAK. hah! firstly yg aku perasan sgt muka naik berminyak. ttbe & tak semena-mena okey. sbb aku mmg bkn jenis kulit berminyak. jujur tak rajin cuci muka utk elak kn muka berminyak tp mmg tak berminyak. serius! tolong pecaya.. -.-' siap kalau dok lap-lap bleh buat minyak goreng pisangla.. uuuuuu..!
 
  • JERAWAT. so bila da adanya minyak di muka suda semestiny kulit akan tumbuh jerawat! OMG! sgt-sgt tak ske. kalau jerawat naik mula la gatai tgn usik-usik. pastu mula la penuh satu dahi. sgt tak ske. nsib baik halus-halus cm ruam. kalau beso gedabak? hah! ambik kau! haha..
 
  • ALAHAN PD BARANG MAKE UP. walaupn aku mmg jenis tak suka tepek-tepek mcm-mcm kt muka. tp sbgai wanita harusla tepek skit bedak-bedak kt muka. btul tak? tapi aku tak bleh tepek apa-apa pn kt muka di kala ni. bila kuar umh pucat lesi. rasa best sgt. haha. bebas! kalau pakai mula la rasa tak ketahuan hala. masa tula rasa menyampah tgk muka sendiri.. -.-'
 
  • BERAT NAIK MENDADAK. itu normal k. tak de lg aku dgor org hamil berat maintain. tu smua dusta belaka. aku tiap-tiap bulan naik 2 kg. bila 8 bln ke atas je aku da naik 2 kg dua minggu. Dasyat kn? mkn sme je. so dr 50kg jd la 70 kg.. best tak? siap kau lemak bila aku da beranak nt.. huh!
  • SENSITIF yg amat dasyat. haha. semua org tau kn sensitif tu apa? so tu yg jadi kt aku. keje nya nangis aja. adoi. apa pn tak bleh. jiwa sebak, terharu, pilu, sedih & mcm-mcmla. tak ada kena mngena pn bleh tgkp leleh. -.-'
 
  • KENA MENGKARUNG. tau ape tu? tu sejenis binatang yg suka ganggu aku di waktu pg. Dasyat sungguh binatang ni. ggu aku sampai aku kejang-kejang. haha. Relax-relax bukan binatang. aku tak tau nk tafsir kn benda ape "mengkarung" ni. aku selalu kne. mcm kejang-kejang kaki tu. selalu kena bila tengah sejuk. pg-pg biasa kena. kata org tua-tua sbb aku ni kurang kalsium. tu yg jd mcm tu.. ibu hamil mmg selalu kena. so pd sapa-sapa yg nk hamil tu pakai stokin time tdo k. aku tak suka PAKAI rimas!
 
Selain dr kt atas-atas ni korang pn biasa dgr kn? kaki bengkak, mntak mkn mcm-mcm, ngada-ngada, suka manja-manja. Senang cite best la jd ibu hamil ni. walaupn byk dugaan dan cabaran tp aku seronok dpt rasa pengalaman ni. Korang ada? haha.. ^^ 

tak saba-saba da nk tengok si kecil ni keluar. kwn-kwn smue da selamat melahirkan. 
harap-harap semua nya berjalan dgn lancar. AMIN.. ^^

terima kasih rajin jenguk-jenguk.. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...