PERASAAN SENSITIF MENJADI-JADI..

Assalamualaikum..

Ape kaitan perempuan dgn perasaan "sensitif & merajuk"? nampak serasi bersamakn?
ya! perempuan tersgt-sgtla sensitif & kuat merajuk.. berbanding dgn lelaki. btl ke? tapi ada juga sesetengah lelaki yg lebih sensitif dan ske merajuk dari perempuan. nampak je "cool".. padahal sensitif lg teruk kemain dari perempuan-perempuan seluruh dunia ni.

Okey-okey. aku mmg bukan jenis perempuan yg ngada-ngada n sensitif ni.. tapi setelah aku kawen dgn mr syazwan & hamil anak sulong ni mmg kuat sgt sensitif & merajuk nya. pantang tercuit batang hidung sikit. mula la air mata mencurah-curah ke pipi. masa tula muncung panjang sedepa siap bleh ikat riben berbentuk love lg. bayangkanla..

 kalau merajuk time kcik-kcik bleh bg cekelat. kalau da besa? pikir la sndri.. hehe..

Kadang-kadang sbb kecik-kecik hal pn aku bleh merajuk. kuar air mata serta merta. rasa perasaan terguris bagaikan di tusuk sembilu. rasa pedih macam cili masuk ke dalam mata. dan masa tula rasa yg abang da tak sayang kat kita. mula la ingat kisah-kisah manis bersama dgn hati berkata-kata.. "semua tipu! palsu! masa brcinta smue indah!" gitula nghupeny kalau da mula nk merajuk..

Dulu tak pandai nk merajuk-merajuk ni. memang tak pandai. kalau merajuk dgn pakwe pn bleh buat tak tau je. lantakla apa jadi pun. nk putus-putus la. bleh cari lain. lalala.. 

tapi dulu la.. sekarang da kawen mana bleh ckp mcm tu. tula kwn, cinta, suami & ayah pada anak-anak kita tau. kalau nk merajuk kena cepat-cepat pujuk diri ni. jangan sampai berpanjangan. tak elok kn?? ^^

Dalam kehidupan aku sekarang memang tak di-nafi-kan ada suka & duka nya.
Ada salah paham nya.
Ada terkasar bahasanya.

Tapi aku sentiasa beringat bahawa syurga terletak di bawah tapak kaki suami.
Walau sebesar mana salah kita ataupun suami, kita harus bawa berbincang..  

* Semoga kehidupan aku akan lebih bermakna dgn kehadiran cahaya mata pertama bersama  suami tercinta.
* Selalu nya aku yg sering mengalah berbanding si dia. sbb aku xbleh masam muka lebih dari setengah jam.. -.-'
* Bukan sbb nk bg muka kt suami tp sbb sayang aku pd nya tiada batasan. 
* Lagipun selalunya punca kami gaduh pn sbb aku. haha!
* Abg satu-satu nya lelaki yg selalu buat aku tersenyum walaupn tgh merajuk. mana tak mkn ke jiwa.. cair.. ^^

 
Terima kasih sudi baca luahan perasaan yg mengada-ngada nih.. ;)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...