PERTOLONGAN YANG TIDAK MENJADI.. -.-'

Salam Sahabat, Kawan, Teman, Sedara Seislam.. -.-'



Ni bkn nak cerita kisah-kisah sedih pun. cuma nk luahkan sedikit perasaan sedih dalam hati. sikit je.. tak banyak pun sbb da bercmpur-cmpur dgn perasaan angry. cm angry bird tu. rasa mcm nk terbang tinggi-tinggi je. hmmmm...

Bila kita buat sesuatu benda yg tidak pikir panjang kita akan menanggung akibatnya. Akibat baik @ Buruk. Walaupn dlm hati berbunga-bunga ingin membantu. Tapi akhirnya akan di salah ertikn. 


Baik nya..


 "Aku cuma nk tolong kamu. sbb kamu kwn aku. aku tak nak terjadi sesuatu pada kamu. Aku sayang kamu.."

Buruk nya..

 "Tak yah la nk sibuk-sibuk hal tepi kain aku! Aku da besa tau mana buruk & baik." kesian aku kn-kn..? padan muka kamu erin. lain kali jgn sibuk-sibuk..


So, yg baik nya akan menjadi buruk. yg buruk nya akan menjadi marah + dendam di dalam hati.. betul tak?

Finally, wujud satu sifat tidak ambik peduli. mula la putus kawan. kalau apa-apa jadi kt kawan pn boleh kata..


"Lantak kau la! dulu aku bg nasihat, melenting bukan main. sekarang kau tau la. Tu guna nya ada kawan-kawan yg boleh memberi nasihat. jgn da terkena batang hidung baru kau nk cari kawan-kawan. boleh jalan la. hakkk tui!"

Masa tu nak jilat ludah balik pun da tak boleh da. tapi aku mungkin bkn macam tu. macam mana pun kamu tetap sahabat dunia akhirat aku. 

Biapun sekuat hati kamu da marah aku. sekuat perasaan kamu nak maki aku. Aku tetap kawan kamu..
Biapun kamu tak mau tegur aku, tak mau pandang muka aku. Aku tetap akan sentiasa mengingati kamu..

Kerna kamu sahabat kesayangan ku.. -.-' 

- rindu kawan-kawan satu sekolah dulu..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...