Alhamdullilah sudah 32 minggu..

hi. Selamat berbahagia semua. 

ALHAMDULILLAH, Pejam celik pejam celik hari ni da genap 32 minggu usia kandungan aku. Bersyukur sgt2 atas kurnia yg di berikn oleh ALLAH S.W.T kepada aku. Bersyukur juga sebab di beri kesihatan yang baik sepanjang proses kehamilan ni. walaupn ada juga sedikit dugaan ketika mengandung, tp aku mampu mengharungi nya. walaupn tak lalu mkn (mabuk), terlebih mkn (abis mabuk), turun berat bdn, naik berat bdn (smpai 68.5 kg??), back pain, sakit tumit, sakit ati.. eh tak2. tak termasuk tu dan sebagai nya la.. mcm2 lg la alahan ibu2 mengandung ni. yg penting kita kena hadapi dgn tabah.. 



So, hari ni 22hb September 2011, pg2 aku da bgn. pg2 la sgt. haha. konon nya abg balik keje kul 7 pg tu aku da nk bgn mkn ns lemak sama2 pastu bleh siap2 terus p klinik takut ramai orang. tp biasela nama pn "konon", abg balik keje kejut suruh mkn aku boleh lg dok guling2 atas tilam tarik selimut tak mau bgn. dlm kepala otak dok pkr, "jap lg la.. awal lg.." yg abg pn satu hal. baik sungguh hati kejut skali je. kejutla byk kali br aku bgn. siram air ke? haha.. so di pendek kn cter kul 7.40 pg br aku terhegeh2 angkat kepala dari bantal empuk lg gebu aku tu. tu pn sbb abg dok cuit2 manja aku suruh bgn. klu ikutkan hati cuit2 manja mmg bleh lg menyebabkn aku lg mengada2 nk tdo balik. tp sbb ttba teringat kne p klinik, draw duit, bubuh minyak kete, kne p keje lg. kalau lambat sah2 aku kne ganti waktu lewat keje. arghh! mmg tak de keje aku nk ganti2 ehh. so nk tak nk bgn, mandi, siap2, capai ns lemak yg abg beli, kuar umh, start kete, bkk pagar, msuk dalam kete, reverse kete, jalan.. fuh! byk gak benda yg aku kena buat pg2 ni..  

Aku pn terus p klinik yg tak berapa jauh sgt pn. dkt je dr umh aku. tp yg menyebabkn jd lambat tu kt round board tu jem. siap ada polis traffic. nk tak nk kne gak la saba ngn lalu lintas mcm tu. 

Sejak kandungan aku masuk ke minggu ke 30 hari tu aku kena p klinik dua minggu sekali. kne chek up perut dua minggu sekali sbb kandungan da besar. kata misi kt klinik tu nt msuk minggu ke 36 setiap minggu kne chek perut. Macam biasela sampai2 je park kete tgk klinik tu tak ada org. sunyi sepi je. mungkin aku terawal ke atau org semua da balik pn aku tak pasti. yg pasti nya jam baru kul 8 pg. tak kan la cpt sgt misi2 ni buat keje. da bkk dr 7 pg ke? setahu aku kul 8 baru bkk. tp tak kesahla. Masuk2 klinik je da sah2 aku org kedua yg sampai. lega aku tak yah tggu lama2. misi suruh aku p kencing, cucuk skit jari aku ambik darah dan sah2 HB aku turun lg 10.9.. merah lg buku aku tu. ape tak turun nya makan ubat tak nak. degil sgt. ni la padah ny. ambik kau ERIN! misi syor kan aku p beli sejenis ubat kt farmasi. IBERET FOLIC katany. mkn tu je. yg lain2 vit dia bg tu stop dlu. best je dgr sbb aku hanya kne mkn ubt sejenis je dr 4 jenis lg tu.. :) lepas da tau psl HB, p timbang berat plak. fuh! mmg berat. n part paling aku suka & tak berapa suka. (kompius da) part selak perut bg dokter chek. yg suka sbb boleh tayang perut, dgr dengupan jantung baby. best sgt2 dpt dgr ada sesuatu yg berada dlm rahim kita. tp.. part yg aku xberapa nk gemar tu bkn ape. misi tak dpt rasa kepala baby. adoi! jem trus mood hepy td. dua minggu lepas pn jadi cm tu. sakit perut aku misi tu dok tekan2. ganas sungguh! nasib baik misi kali ni lembut je. rasa nk tdo pn ade time dia tekan perut aku. haha. so dlm keadaan cmni aku dok pkr bkn2 la jwbny. tp hati harus tenang ye kwn2. jgn pkr negatif sgt. xelok kn2? :) so pkr positif. misi tu pn kata waktu2 usia kandungan cmni baby mmg selalu berpusing. kiranya baby ni "songsang" la ketika ni. tp jgn risau.. nt da cukup masa dia nk keluar, kepala dia pasti kt bawah... Lega je dgr kn? :)


dapat dari google ye.. :)


Rsenya da panjang lebar ni dok membebel. nk cter selebihny takut pembaca2 entry ni terus bosan + jemu tak ketahuan hala nt. di pendek kn cter lg lpas2 selesai misi tu dok chek perut aku sambil memberi sedikit ceramah yg berguna utk aku, aku pn terus berlalu dari klinik tu dgn harapan dpt smpai opis cpt skit & mkn ns lemak yg abg beli td. yg paling penting, mls da nk ganti2 masa ni.  --' Sekian..

* tolong doakan semoga semuany berjalan dgn lancar ye? time kaseh..
* harap2 sempat balik kg utk kelahiran pertama ni.. :)
* Anak first biar la jd anak jati selangor, yg kedua, ketiga atau ke enam (byk ny) hehe xpe k lahir kt penang. tp kt mana2 pn tak kesah janji selamat.. amin.. ^^


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...