PILIHAN STROLLER YANG TERBAIK BUAT AIRA


Assalamualaikum

Dulu, time pregnant suka kemain dok tengok baby dalam stroller. tak kira la baby sapa sapa pun. siap dok bayang kan aku sendiri tolak baby aku dalam stroller tu. wah dan lagi berangan kan. ^^ seronok.

  Aira da besa, boleh duduk mcm tu dalam stroller. ^^

Aku masih ingat lagi time shopping barang baby. tiga hari berturut turut. haha. hari pertama je dah habis lapanratus. hari kedua dan ketiga jangan cakap. semua barang ada dan lengkap kecuali barang besar mcm katil baby, car seat, stroller, baby carrier aku tak beli lagi.

Sampai la aku bersalin, dalam pantang aku sibuk ajak mak p cari stroller dengan car seat aira. Abg kat penang. so, mintak duit je aku beli sendiri dengan mak. mak marah aku keluar sebab da nak abis pantangla kena jaga jaga. tp betul, aku tersangat dengil. Alasan.

' ala mak. nanti orang nak balik penang da. car seat tu kena beli. sian aira nanti tak selesa dalam kereta. ALASAN kan? haha. '

So, mak tak boleh kata apa, ikutkan ajela yang penting hati hati jangan langgar apa apa kt ibu jari kaki tu.

Banyak jugakla shopping complex aku usha stroller dengan car seat tu. Akhirnya dapat gak. tu pun pilihan mak. cantik katanya. sesuai untuk aira. selesa, lapik pun tebal. yang penting pink ok. ^^

Ni dia stroller buat anak mama tersayang. 

sesuai kan untuk aira * tolong setuju. ^^

Bila da tengok banyak stroller kat situ memang jadi rambang mata ni. semua cantik. lagi mahal lagi ada classss! mcm mcm. ada yang moden, ada yang biasa biasa je. stroller ni tak la mahal sangat. rm299 je. boleh la nak beli buat aira tersayang. nak beli yang beribu ribu pun ada, tak termampu la kan. tapi yang ni aku cukup berkenan. kalau second baby anak lelaki gi mana sih? nanti pikir kemudian. ^^

Antara sebab aku pilih stroller ni sebab,


Lapik yang sangat selesa. kalau cantik tapi tak selesa pun tak guna kan. biar baby tdo selesa. tu yang paling penting. banyak gak aku tengok stroller yang mahal mahal tapi lapik dia agak sedikit keras. tapi kenapa mahal? mestila ada sebabnya kan. ^^


Saiz nya tak terlalu tinggi, tak terlalu rendah. sesuai sangat buat aku nak sorong aira ke sana sini nanti. Bila sorong stroller ni sangat best. sebab roda dia ada tiga. sangat stabil sebab tayar dia besar. bila sorong pun tak sangkut sangkut. nak pusing pun relax laju je. bestla sampai rebut rebut dengan husband nak sorong aira. kelakarla abg ni. ^^

Boleh letak botol susu baby atau ape ape je kat atas tu. tapi ada satu je la yang buat aku terpikir pikir lepas balik rumah. tak boleh sorong aira, aira pandang aku. sebab tempat tolak dia mcm tu. lagipun dia roda tiga. -.-' tak boleh nak tolak tempat pemegang tu ke depan. tak stabil la jawab nya.

Tapi tak kesahla sebab ada tingkap yang boleh aku intai aira kat dalam stroller tu. Pandai orang yang cipta stroller ni. so tak yah la aku nak berlari ke depan tengok aira. kat situ pun boleh nampak muka aira tengah tido ke berangan. haha.
  


Kalau korang tengok stroller ni, korang boleh agak tak nak tutup stroller ni mcm mana? hah! masa kt kedai tu da siap siap pasang da bagi aira baring dalam tu. pastu masa nak balik, nak masuk dalam kete terkebil kebil cari 'key' nak tutup stroller tu. mengelabah kan? haha.



Macam gini rupanya bila da di tutup. rupanya dia ada tingap kecik kat tepi tu tempat sorong stroller tu. tarik picu tu and then tekan ke bawah. tertutupla jadi mcm dalam gamba tu. Nasib baik pandai gak tutup. kalau tak jenuhla. Tapi stroller ni agak besa jugakla. agak berat jugak nak angkat masuk bonet kereta. tapi tak beratla sangat. ok je. 

Selain tu, Features :

•Suitable from birth till 4 years (<25kg)

•Five-point safety harness

•3-position adjustable backrest

•Lockable front wheel and all round suspension

•Large shopping basket

Stroller ni Weight nya: 9.00kg, ada byk kaler gak tapi tak pasti ape lagi kaler nya. pink sesuai untuk baby girl, grey blue sesuai untuk baby boy. mcm ni,

So, pesanan aku kalau mama mama kat luar sana nk beli stroller carila yang paling sesuai buat anak tersayang. jangan main rembat je. bia mahal skit tak apa. janji anak selesa dan tahan lama. Selamat membeli stroller. ^^ 

terima kasih sudi baca entry yang sangat panjang penuh gamba ni.  ^^

1 comment:

  1. Very interesting to read this article.I would like to thank you for the efforts you had made.Such a very useful article.
    click here

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...