- ALAMAK KETUMBIT -

Assalamualaikum.

Sedang enak menikmati kesedapan mee kuah letak udang 4 eko beso², sedang syok alih²kan taugeh² yg penuh dalam mangkuk, siap buang kulit udang dlm cawan kotor yg aku tak angkat dr pg td tepi tv. *sgt pemalas! sedang menghirup kuah nya yg rasa manis² masin. mesti korang rasa terliur kn? hak hak. tetiba mata aku rasa tak selesa, rasa mcm ada something kat tepi mata. bila kelip² mata je rasa cm sengal². sah² ketumbit bakal melanda mata aku tak lama lg! hambik kau erin! sgt tak suka!

ni hah ketumbit yg menyakitkan tu! T_T

Bila da rasa mcm ni mula la gelabah dok ingt petua mak, mcm mana nk hilangkan ketumbit ni. padahal tak jadi lagi ketumbit nya. tapi aku pasti, yakin seyakin ny pasti ketumbit akan hinggap kt tepi mata aku ni. ingat punya ingat, hah! ada satu cara. tapi geli kot. korek tahi hidung letak kt mata. OMG! geli nya. uuuuuu! nak ke tak nak buat? ke nak mata ni berketumbit?

hmm apasal la ada wujudnya ketumbit ni ye. adoi pelik btul aku. nak kata aku skodeng sapa² tak kot. bak kata orang tua² "mesti dok intai org mandi, tu yg mata ketumbit tu". tula yg biasa aku dgr bila kena ketumbit ni. sapa ye aku intai? adoi tak ingatla pulak.

hah! ingat da. mesti intai aira mandi ni. hak hak. bukan intai da. semua aku nampak. da aku mandikan hari². huhu². so, apahal la bleh kena ni. tak bestla wey. sengal² da mata ni. nt bila da bengkak mula la mata mcm orang bangun tido. lagi² kalau mata da bertaik bagai. adoi, sakit wow.

 tak mungkin mata ketumbit akan menyebabkn anak mata jadi kaler merah k.

pelisss. tolong bgtau petua apa nak hilangkan ketumbit ni selain petua yg aku cakap tadi tu. tak sanggup mata ketumbit ni. ni masih ok lagi. harap² bila bgn esk pagi mata kembali bersinar. ^^ 

Terima kasih sudi baca.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...