- KESAN PIL PERANCANG -

Peringatan Keras! Entry mungkin berbaur Lucah.

Assalamualaikum..


kalau di beri pilihan pil @ suntikan, aku sanggup telan pil 10 biji sekali ^^


Tolong, tolong jgn pecaya terhadap amaran di atas. tak da yg keras keras nya. hak hak. Aku sebenarnya nk share, bertanya mahupun meminta pendapat kat korang apa sebenarnya kesan PIL PERANCANG. *merancang keluarga la kan? hadoiyai mau tanya lagi.. -.-'


Aku pn sebenarnya heran bebenor kenapa mesti wujud PIL PERANCANG ni? ya! aku tau agar ibu ibu, mama mama, mummy mummy, ummie dan seangkatan dgn nya, mahu pun yg suka suka nak telan pil ni utk mengelak kan diri dari mengandung atau termengandungkan, tu aku tau. *tak mo tak mo suka suka telan pil ni. tapi harus ke kita menolak rezeki yg ALLAH S.W.T nk bagi? *berfikir sejenak.


Aku tak nak kata salah ke tak salah ke sbb aku pn tak tau. fakta tu aku taula.. nk berceramah bab agama ke apa ke no komen. sekadar berkongsi pendapat tak salah kan.. ^^ *tolong jgn mrh.

Tapi, kadang2 ada kebaikan PIL PERANCANG ni. tak adala kat luar sana tu beranak setahun satu. *wahh kelaaass ayat kau erin!


- Bebas dari "termengandung" setahun satu. kadang kadang tak dan setahun. sian yg baru lahir tu. bersabar la kalau nk bg adik kt dia pun kan.  
*kecik lg kot. bagila dia reti berjalan dulu ke basuh berak sendiri ke, tak pun boleh tolong masak ke..? ^^


- Kewangan kita membataskan kita dari mengandung lagi dan mengandung lagi. Kalau korang rasa kewangan korang stabil, boleh bg mkn kat anak anak, cukup pakai, boleh tanggung pembelanjaan anak-anak silakan. ^^  
*pastikan tiada anak anak yg tercicir ketika berada di shopping complex. sbb da ramai sgt.. kira dahulu sebelum pulang ke rumah.


- Mengelak kan penyakit yg bukan bukan. mcm yg penah terjadi pd yg aku kenal. tiap tiap tahun kot beranak pinak. da rezeki dia kan? tapi ada antara anak anak nya mengalami sindrom down. mybe sbb kerap beranak rasanya.  tapi, pokok pangkal tu semue takdir & rezeki dia. 
 *mnx simpang empatpuluhempat jd kt anak cucu cicit kita.


So, aku rasa PIL PERANCANG ni mmg elok utk para ibu kat luar sana termasuk aku. *aku pun telan gak ubat nih! haha. sbb kadang kadang takut tak terkawal. "sediakan payung sebelum hujan lebat" da lebat nanti basah kuyup.   *tak ada kena mengena.  *berbaur luncah sedikit je. ^^ haha.


p/s - betul ke org kata makan PIL PERANCANG ni nt bleh jd GEMUK?? 
*OMG! tak nak gemuk. help me!


Terima kasih sudi baca entry ini. ^^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...