BABY KU OH BABY KU..!

Seperti yang aku katakan pada entry yg lepas, aku suda pn pergi berjumpa dokter di BUKIT TAMBUN area rumah aku tu. so, aku pergi klinik tu malam sbb pg aku xde masa. pergi keje balik petang. & petang abg plak main bola. so malam je la waktu tepat utk aku pergi ke klinik utk mengesahkan aku pregnant. 

Malam tu hujan turun dgn lebat. abg parking kete berhadapan klinik tu tp aku terpaksa jalan dgn laju utk masuk ke klinik tu. xbleh la nk lari2. basah skit xpela. so, dgn xcited nya aku terus brtanya dgn bdk perempuan brbangsa india dpn klinik tu. kiranya pembantu dokter la tu. sblm ape2hal aku kne tanya harga dulu. aku ni bknla jenis yg berkira. tapi, adela ura2 mengatakan harga setiap rawatan di situ mmg mahal. aku sbnrnya xkesah pn kne byr brape? lagi2 melibatkan baby dlm kandungan sikit aku x kesah. tp, cuba korang bayangkan waktu aku xcident tahun 2009 aritu aku kena chas rm700 utk 70 jahitan di leher. klinik yg sama. mgkin korang kata aku gila tapi btul aku x tipu. nt ada masa aku story psl xcident tu k. tp skrg aku xnk cite psl kisah sedih2, aku nk cite kisah yg hepy je. haha! okey, smbung. so bdk tu pn kata klu chek urien kne rm50..hah! rm50? gila kentang. haha. rupanya bdk tu main tibai je ckp. padahal xtau pn. pastu dia tanya doktor, rpenya urien test rm10 n scan rm40. br la rm 50. fuh lega aku. so, aku trus scan. aku x test urien pn sbb dokter tu kata x pyh sbb aku da test kt umh. dokter sruh baring & dia tekan2 perut aku. sakit wow. n dia letak gel, trus letak alat tu n da trus nmpk baby aku tu. haha. blum jd baby tp kira baby la. haha..

korang nmpk x yg titik hitam tu? tu la baby ku.. =)

tu la dia hasil scan perut aku. tapi gambar tu abg yg ambik. xcited dia menengok nya. yela first baby katakan. & ada satu lg pic yg dia ambik. aku btol2 lupa nk mntak gambar scan tu kt dokter. yela, da hepy sgt smue lupa. haha.

date pn xbtul. apela dokter ni. haha!

so, lepas selesai semua nya aku pn terus p tesco. aku tepon mak utk bgtau. bkn main happy dpt tau aku mengandung. tp, mak marah sbb kuar mlm2. haha! xla mrh just ckp nasihat tp yela br lg kuar mlm2. x elok. baby br bk jadi. nk kuar bwk YASSIN & pisau @ gunting kecil. selit la kt mana2 yg patut.

Rasanya sampai sini jela cite aku utk entry ni. nt aku nk p buat BUKU MERAH. apa buku merah? nt aku cite lain k. sbb aku x p lg buat buku tu. Xsabar nk buat tp masa xde, nt aku da buat aku share pengalaman aku kt korang k. salam ibu2 sedunia.. hehe.. =)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...