Aira Jatuh!

Assalamualaikum 

budak budak sekarang. mana yang tak pernah jatuh kan. tak kira macam mana gaya jatuh nya. kuak lentang ke menjunam ke semua gaya ada. kadang kadang tu depan mata pun boleh tergolek doq. Errr nak salahkan sapa? mak ayah? diri sendiri? hurm semua tu kerja Allah. atau da takdir benda nak jadi.

tapi tapi tapi jangan ambik mudah, kita sendiri kena berjaga jaga. jangan budak tu panjat tempat tinggi pun korang buat selamba rock! kalau tak ada apa apa jadi xpela. kalau jadi apa apa? Errmmm mintak simpang shuhhhh shhuuuhhhh.. -..-

teringat pulak mak dulu pernah kata kat akak akak aku. (masa tu aku tak kawen lagi) "korang ni kan cubalah di tengok budak budak tu. di marahkan. biar dia menangis tak pe, jangan kita menangis kemudian..." korang pun paham maksud tersirat dan tersurat kan? so aku tak yah la nak xplain panjang lebar.

Saja pampang gamba besar gedabak bagi korang nampak dengan jelas luka yang besa tu. tssk T_T


kesian wey tengok Aira. kalau la boleh tuka luka tu kat aku, aku rela.. korang bayangkan kena mata ikan pun bagai nak rak sakit nya. nak makan pun payah nak minum pun payah. serba serbi tak kena lahh! korang cuba bayang plak apa yang Aira lalui. sangat sedih tau! 

ni semua sebab dia memang suka panjat meja. sebelum kena tu aku da ambik aira tapi entah bila masa dia boleh p balik kat meja tu then menjerit tetiba. berderau darah aku. tengok tengok mulut penuh darah. papa dia toksah kata la tak tentu arah gelabah dia. aku pun pantas lap mulut aira dengan kain basah then tengok bibir dia luka macam tu sekali. dia nangis sekuat kuat nya. aku pujuk dia sampai dia tidur. T_T mungkin dia tergigit bibir dia. korang tau jela gigi budak baru tumbuh. tajam nya macam kena asah weyyy. tajammmm.....!


lepastu mula la perang salah menyalah. tetttt hikhik.. ^_^


so, moral of the story aku ni korang kena la perhatikan anak anak korang mana yang ada anak. mana yang tak ada anak tu anak sedara pun korang kena tengok. sapa yang nak tengok ahli keluarga kena musibah kan? lagi lagi kalau budak seusia dengan Aira ni memang time dia bergerak aktif tak reti duduk diam. bagi adik nanti baru tau! hehe.. ;')

# bulan ni berkali kali Aira tergolek, terlentang semua ada. sampai tak dan nk capai da jatuh. -.-'

# semoga Allah sentiasa di sisi untuk melindungi sayang okay.. ;') LOVE U AIRA. muah! 




1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...